Snelle toegang tot informatie en klantcontacten

Wanneer het om online klantcontacten gaat, is veiligheid van de website een voorwaarde. Al snel krijgen organisaties als gemeenten niet publieke informatie te verwerken. Ben van Kruistum van Opengemeenten blijft hameren op veiligheid en test aan de hand van enkele vragen hoe het is gesteld met de veiligheid van de websites van de aanwezigen in de zaal tijdens het najaarscongres van TYPO3gem.

De uitkomst hiervan laat wat tegenstrijdigheden in de antwoorden zien. Doordat veel websites gebruik maken van content van derden - embedded ingesloten of gekoppeld via aan api - ontstaat er een afhankelijkheid die de website kwetsbaar maakt. Met Opengemeenten implementeerde Ben onlangs een applicatie voor medewerkers van het klant contactcentrum van Medenblik. Omdat deze medewerkers over uiteenlopende onderwerpen moeten kunnen informeren, is een dashboard gemaakt waarin verschillende vensters toegang geven tot relevante informatie. “Alles is gedaan om aanvragen en telefoontjes snel af te kunnen handelen”, vertelt Ben. “Mensen zijn zo snel en duidelijk geholpen”. Zo staat de KCC applicatie in verbinding met een kennisbank, nieuws, rapporten, maar ook met alle collega’s en hun gegevens. Hierbij ligt de grootste uitdaging in het helder krijgen welke informatie beschikbaar gemaakt moet worden en waar de informatie te halen is.

Volg onze ontwikkelingen

sluit aan bij onze discussie op linkedin

Vereniging TYPO3gem verbindt 131 professionals uit de volgende gemeenten

CONTACT

Bel voor vragen over de vereniging met Inge Lucas, telefoon 0318 538 475, of een van onze ambassadeurs. U kunt ook een bericht achterlaten via het formulier.